Waldorfská pedagogika
Náš vzdělávací přístup klade důraz na celostní rozvoj dítěte. Zahrnuje intelektuální, emocionální a fyzické aspekty vzdělávání. Výuka je často integrována s praktickými činnostmi, což podporuje kreativitu a samostatné myšlení.
Děti se učí v rytmech a cyklech, které respektují jejich přirozené tempo a vývojové potřeby. Hodnocení probíhá komplexněji, bez tradičních známek a testů, což umožňuje individuální růst a rozvoj.
Náš příběh
V roce 2018 poprvé otevřela naše škola své brány. Tehdy jsme začínali s pouhými devíti dětmi a čtyřmi odhodlanými učiteli, kteří věřili ve vizi vzdělávání založeného na respektu, kreativitě s individuálním přístupem.
Dnes, o několik let později, máme tu čest být školou, která se stala domovem téměř 100 dětí, vedených týmem 16 výjimečných pedagogických pracovníků. Tento růst není jen důkazem úspěchu naší společné práce, ale především důkazem důvěry, kterou v nás rodiče vložili, a nadšení našich dětí, které každodenně přinášejí do naší školy energii a radost z učení.
Role
Dítě
Waldorfská pedagogika si klade za cíl vychovávat a vzdělávat děti ve všestranně a harmonicky rozvinuté osobnosti. Pěstuje v nich zdravé sebevědomí, smysl pro odpovědnost, rozvíjí spolupráci, kultivuje tvořivost a probouzí touhu po poznání.
Rodič
Rodiče hrají ve waldorfské základní škole klíčovou roli a jejich zapojení sahá daleko za rámec běžné spolupráce ve školách, kdy se stávají partnery v procesu vzdělávání, aktivně spolupracují s učiteli a podílejí se na harmonickém rozvoji dětí jak ve škole, tak doma.
Učitel
Pedagog usiluje o výchovu svobodných lidí, o rozvinutí vloh svých svěřenců tak, aby byli v dospělosti schopni vlastní orientace, samostatného, odpovědného a společensky citlivého jednání.